Himlen i min famn

Tiden rasar verkligen fort.... har så otroligt många saker igång men det är en positiv tid. Jag önskar bara att tiden kunde gå lite långsammare så jag hann med bätttre. Så???? Vad har jag då gjort sista tiden? Det här blir en resumé där jag plockar ut det viktigaste..... 
Från torsdag till nu söndagens planer:

Sebastian kom och fikade, Jag fikade med Michaela, vi åkte till Kvarntorp, Denice kom och fikade, sladdade och racade med Lovisa i Valla, träffade full Alexandra och Simon, kollade in en nattklupp i K-holm, snackade med Lollo, åt god god mat bägge dagarna, mekade bil, klippte gräsmatta, kollade 2 grymt bra filmer.

Igår när jag vaknade så fick jag en fråga det resulterade i att jag äntligen gjorde något jag borde gjort för länge sen.
På kvällen fick jag sen veta något som gjorde mig så glad!!!!!

Idag är det Lager 157 som gäller - mina skor är helt slut nu - sulan är på väg av helt undertill så jag får ge mig.
Sen ska jag till pappa en stund och jag ska köra med Sara en sväng. Det blir en rolig söndag känns det. Och med nyheterna från igår är jag helt extra lycklig!!!

Imorgon börjar nya jobbet!

Det som är ett mörker på himlen är Aftonbladet som väljer att skriva om Länspolischefen i fredags och kommenterar kring hans brott. Men inte ETT ORD om offren - inte får dem komma till tals och inte får någon höra om den ångest dom bär och hur deras liv är förändrat. Inte ett ord. DÅLIG stil Aftonbladet. Som jag sagt innan det går att skriva den här typen av artiklar men fortfarande ta ställning FÖR offren - det finns tillfällen där tidningarna kan tänka efter lite extra. Som det är nu ser det ut som om dom tar parti FÖR gärningsmannen istället FÖR offren.
Expressen hade igår en del där ett offer uttalade sig och man redogjorde för offren. Det är så mycket våld han användt. Han är ett riktigt äckel tycker jag.



Kommentarer
Michaela Stappe

Än en gång - så glad för fikan! Härligt att höra att du haft en bra helg =)

2010-08-01 @ 16:47:28
URL: http://michaelastappe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0