Det blir alltid värre framåt natten....

I fredags mötte jag Lovisa direkt efter jobbet och vi åkte till Hornbach för att fixa allt för renovering.
Vi köpte färg, rollers och penslar.  På kvällen kom Nathalie och jag fixade med hennes cv och Sara kom förbi och sa hej också. Lovisa och jag målade ljust grått på tre av väggarna i sovrummet innan vi la oss för kvällen.

Vaknade tidigt och åt god frukost i soffan och sen tog vi vars ett djupt andetag och åkte till IKEA - varken Lovisa eller jag tycker att det är en höjdare men vi löste det bra. Vi köpte skrivbord, hatthylla, skohylla och ett tyg bland annat. Vi fikade under halvlek på IKEA för att inte gå i spinn på alla människor - det är mest barnfamiljer där. I min värld är det verkligen en pärs att gå där. Men när vi fikade satt vi och tittade på alla människor och jag fantiserade historier kring dem som satt nära oss. Det är alltid kul.

Hemma igen monterade vi och fixade och målade fondväggen ett varv. Sjukt snyggt blev det. Det blev pizza till middag och ett glas vin. Riktigt härlig lördag.
Vaknade på söndagen och fick världens bästa start på dagen - riktigt nice och vi trodde nog bägge två att det skulle bli bästa söndagen...... åkte och hämtade Sara och var hos pappa en stund - jag var inte riktigt på humör för att träffa honom men det var okej.

Väl hemma igen började min mage säga ifrån och jag blev sämre under kvällen Lite trist avslut på bästa söndagen men jag var verkligen helt sänkt.
Under natten var jag uppe på toa flera gånger och framåt fem på morgonen fattade jag att jag inte skulle kunna gå till jobbet. Låg hemma hela dagen och sov och sprang på toa hela tiden. Försökte med mitt standardtips att bara äta och inte låtsas om att jag är sjuk. Gick inte.
Var på apoteket igårvkäll och köpte alvisar för huvudet gör också ont.

Var uppe 5 gånger även inatt så jag blev hemma idag med........ nu börjrar stressen över att misssa jobbet bli påtaglig och jag blir galen. Kände mig rätt okej när jag vilat imorse och började diska och dammsuga.
Men fick massa ont imagen och sprang på toa och sen in i soffan där jag somnade.....

Jag blir verkligen ledsen - hatar att vara sjuk och att inte orka. Jag är stark som fan - det vet jag. Imorgon ska jag gå till jobbet tänker jag.  Min chef ringer mig i eftermiddag, det blir bra att bolla med honom. Ska äta lite buljong eller något snart och sen försöka äta minimalt då borde jag klara dagen imorgon.

Bra och dåligt är att jag går nog ner i vikt nu. Ska försöka se hur mycket idag, det är ju inte optimalt om man säger så........
Trist inlägg - ja det är mest skit. MEN då blir väl några stycken glada över att jag inte är så glad och nöjd och lycklig?????
Fast precis som jag skrev igår så är Lovisa fantastisk - hon ringer och skickar sms - handlar hem allt jag kan be om och visar verkligen att hon bryr sig. Jätteskönt - jag har aldrig blivit så ompysslad förr. Jätteskönt mitt i allt. Sen är det ju så med handen på hjärtat inte så farligt men jag är van att vara stark och gillar inte det här läget som blivit nu..... jag vill jobba!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0