Årets julinlägg

Japp jag gör det varje år skriver något som jag känner för och tänker att jag vill dela med mig av:

Ett inlägg strax innan jul där jag lite svajjigt sätter mig på halvhöga hästar och dessutom läxar upp alla i min närhet och dessutom tror jag att de tar åt sig. Här kommer årets upplaga:

Såg en film häromdagen där en av meningarna då avsåg Thanksgiving men budskapet var bra:
Att få vara med människor man bryr sig om och älskar och det kan vara även folk som inte är genetiskt bundna till oss.....

Bra tänke tänkte jag och känner att så är det och iår firar jag med Lovisa, hennes föräldrar och farmor. Jag hoppas innerligt att bägge mina barn kommer och jag ska lägga en del tid på att träffa pappa. DET blir en perfekt jul för mig.

(nu borde min uppläxning börja och min inte helt säkra sits på de höga hästarna vara igång)

Men inte iår.
Jag tänker så här:

Fira jul med vem du vill, fylld av traditioner, familj, gran, dopp i grytan, bränn för mycket pengar och ha ångest i januari, pynta hela huset , stressa halvt ihjäl dig, stå sent på kvällen och ordna med  klappar och rim.

Eller fira jul utomlands med totala främlingar i bikini/speedos och njut av paraplydrinkar.

Jobba hela julen och låtsas som det inte ens är jul.

Fira jul ensam hemma och tyck synd om dig själv

Fira jul utan att fira jul alls - ät pannkaka eller blodpudding och titta på en westernserie

Fira jul med bara din käraste

Fira jul precis hur du vill.

God Jul!

Inga pekpinnar från mig och eventuellt amfetaminpåverkade hästar är släppta.





Kommentarer
DD

Kom och fira jul med MIG!!!! =)



Kramar i massor



2010-12-10 @ 13:50:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0