Död mans kista

Idag har jag haft en kurs med deltagare som går en utbildning i Liljeholmen. Intressant och trevligt. Jag har pratat telefoni. Det är extremt kul att undervisa och jag hade glömt HUR kul jag tycker att det är.

När jag kom till jobbet fick jag bekräftat det jag misstänkt länge och det lite roliga (otroliga) är att det var nästan på pricken som jag tänkt... Avdelningen jag jobbar på läggs ner och min provanställning går ut och jag är därmed arbetssökande.... Utmaning. Jag har under eftermiddagen sökt ett jobb och pratat med två st personer som är i bra brancher för nya jobb. Is i magen gäller nu och det är inte min starkaste sida så jag lär söka frenetiskt. Jag har pratat med chaufförer och åkare idag och alla är lite lätt uppgivna tycker jag. Å andra sidan är det ju så här det blir. Avdelningen har gått back i 5 år och det går inte att pytsa in pengar på det sättet. Affärsmässigt är det nog det bästa. Jag känner personligen att jag gjort allt jag kunnat med de förutsättningar jag fick. Under 5 månader har jag haft 1 som upplärning och sedan satt jag själv utan att ha fått all information. Nu med Per har det stabiliserats något men är långt från bra. Den stora satsning som skulle göras och vara gick i min mening i stöpet när det finns sälj som inte bara har EN räv bakom örat utan ett helt gryt, ledning som är svag och inte sätter ner foten. Chaufförer som inte vill se till nytänkande, åkare som bara ser till sin egen vinning och gamla sätt att jobba på som inte går att applicera på dagens affärsklimat.

Självklart analyserar jag min egen del och vad jag kunnat göra annorlunda och bättre. Det är enda sättet att lära sig något för framtiden. Jag hade kunnat jobba hårdare, mer och ägnat mer tid här. Det ser jag och vet jag.



Kommentarer
Titti

Det var jävligt fult gjort på ren svenska,,,,tur att det finns andra arbetsgivare,,,,du har skött dig strålande efter omständigheterna...

2010-12-29 @ 19:26:55
Mia

Så det har du fått veta...att din provanställning går ut...inte vad Jan C sa till oss efteråt....men men...

Och din insats i det här...den tror jag inte hade kunnat bli mycket bättre än vad den har varit vad jag förstår!!!!! Du har kämpat, visat jävlar annama!!! Fler såna som du behövs i vår mansdominerade värdl!!! Tror inte att du har några problem att hitta nytt jobb med dina erfarenheter!

2010-12-29 @ 19:29:35
Michaela

Håller med Mia. Du har jobbat över och du har jobbat mycket och du har jobbat hårt och du har försökt och försökt och försökt att ändra folk syn och tänkande eftersom det bara blivit skit rent ut sagt med hur det funkat förut - det säger väl sig själv när dom gått back i 5 år? Nä, helt förjävligt. Du kommer definitivt hitta något bättre och förhoppningsvis så kommer det jobba vettiga människor där som inte sätter sig på tvären. (Då inte alla förstås med många vad jag förstått) det kommer gå bra! Men det är skit det förstår jag. Kram

2010-12-30 @ 06:26:44
URL: http://michaelastappe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0