Och vinnaren är.....

Vi är alla olika, så är det och vi har alla olika uppfattning om hur saker i vår tillvaro är. Jag är väldigt nöjd med min tillvaro hemma, ibland himlar jag med ögonen och skakar på huvudet, men mest är det mycket skratt och i många fall ler jag lite under lugg.

 
Min sambo kommer ofta till mig och drar upp t-shirt ärmen och spänner armen och säger: Känn!!!
Jag blir ofta lite förvirrad för att jag inte vet vad jag förväntas göra och säga i sådana lägen. Strax innan jul när vi skullle julpynta fick hon fatt i en hasselnöt och la den i armvecket och - KNÄCKTE den! Hennes leende då gick från ena örat till det andra! (nöten har legat i min adventsstake som prydnad i ca 4 år men JA jag blev lite impad) För några veckor sedan var det dags för Nobel priset och då frågade hon mig om jag skulle utnämna ett Nobelpris till mig själv vad det skulle bli - jag svarade färghållning. Jag ställer frågan tillbaka och då säger hon: Jag skulle få Nobelpris i bodybuilding! (va? Vart kom det ifrån?) 

Igår när vi lagt oss drar hon en lång harang om hur hon skulle göra vid prisutdelningen när hon då får pris för
Nobel i bodybuilding. Hennes tacktal var otroligt inspirerande och målande. Jag kunde riktigt se framför mig hur hon stod där.

Lovisa jobbar på ett gym, alltså i receptionen. Igår kom hon hem och när jag står i köket och lagar köttfärsås och spaghetti så pratar vi lite om dagen och vi konstaterar att hennes pass från 8,30 - 18,00 var långt och vi är bägge rätt trötta. Lovisa drar upp ärmen på t-shirten och spänner upp armen och säger: 9,5 timmar - klart det ger utdelning! 

:=) 

 


Kommentarer
DD

Igår var jag i farten från 07:00 till 20:30. Jag gick förbi 5 olika gym på väg till jobbet och satt precis bredvid ett gym hela dagen på kontoret. Jag är grymt deffad idag!!!! ;D



Håller jag på så här varje dag kommer jag att slå rekord på beach 2011.

2010-12-29 @ 09:17:07
Lovisa

Precis DD, man känner ju hur det spänner över musklerna och släpper över magen och låren.



Beach 2011?

Jag har ju precis lyckats nå Winter 2010-2011 kroppen?

2010-12-29 @ 11:19:42
DD

Lovisa - som vanligt ligger du snäppet efter. Jag nådde Winter2010-kroppen redan sommaren 2010! HA!



Skrev jag Beach 2011? Måste blivit tryckfel. Jag tror det ska vara Beach 2111....



2011-01-05 @ 14:32:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0