Pirater och Ordning

Helgen har varit bra - riktigt bra.

Ifredags jobbade jag, det var helt okej och killarna jag jobbar med är hur schyssta som helst. Det gick bra att åka tåg också - bättre än jag trott. Under lunchen fick vi höra att det var rån precis vid oss så vi gick dit och tittade. Där stod polisen med dragna vapen! Vi gick upp på taket och hade första parkett en stund.

Lördag vaknade vi tidigt och då kom Linda och Catarina med tåget. Vi fixade oss iordning här och åkte till Årsta för att paddla med gummibåtar till Tantolunden...... Helgalet och sjukt kul. Vi drack Asti här hemma och sen blev det alkoläsk och vin så det var med ganska stora svårigheter vi tog oss ut i vattnet med 30 andra båtar.

Lovisa vann över alla! Hon är vass den tjejen! Jag och Linda hade samma båt och det blev en kapsejsning a la kraftigt Linda vältel båten, då simmade Linda iland och jag blev själv i båten, det kändes inte helt okej så jag tog mig i land jag med.

När vi kom hem tog vi det lugnt och sen ordnade vi god mysmat och kollade film.

Idag har vi ätit brunch hos pappa och sedan flyttat saker från Karlhov och hit. Rille var gullig och lånade oss sin skåpbil så det blev en resa och vi fick hit en massa saker. Jag lagade kyckling och pasta och tillsammans har vi fixat här hemma. Lovisa satte upp ett nytt duschdraperi - jättefint blev det. (Det andra fick stryka på foten och bli cape på piratrundan på lördagen det passade det bättre till) Jag har satt in tallrikar och skurat fläktsystemet.

Nu är det söndagslugn. Känns bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0