Full gas.......?

Den här helgen har verkligen varit fylld!

I fredags jobbade jag klart och åkte till pappa, jag var där nästan två timmar och sen blev det hem för att packa. Jag fick samtal av Linda på dagen och vi hade bestämt att dricka lite vin så jag åkte till systemet kort också.

När vi packat satte vi oss i bilen och färdades mot Flen. Det är verkligen en vacker resa ner.
Väl framme var det sol och fint väder så vi tog en tur med amfibiebilen!!! En GAZ från 1946!!! Det är en fantastisk känsla att att ta en bil rätt ut i vattnet!!! Jag körde lite på en av sjöarna och det var en märklig känsla!!
Vackert som fan var det och vi hade kul kul. När vi kom tillbaka hade Linda anlänt så då lagade vi mat och åt gott. Lovisa försvann till kompisar och jag blev kvar med vin och familj - det var helt okej.
Nu var Lovisa inte borta länge utan hon kom och då blev det kortspel - det är en upplevelse kan jag säga med den här familjen, men trevligt - jävligt trevligt!!

Dagen efter åkte vi till Oxelösund och där var det också trevligt och roligt. Dagen avslutades med bröllopstårta som Sonja ordnat och sedan hämtade vi världens godaste pizza och kollade Vickan och Danne.....
Daniels pappa höll ett tal som jag tyckte var galet pinsamt, däremot Kungen själv och faktiskt Daniels tal var bra bägge två.......

Idag blev jag väckt av telefonen klockan 6 - det var min pappa och jag tror han var lite snurrig, jag ska åka tll honom senare idag. Men först ska vi fixa lite med bilen här och dona runt lite.



Kommentarer
DD

Flen?



Måste planera in en tripp till dig i sommar, eller var det du som skulle komma till mig? Fom 26 juli är jag "ledigh ledigh ledigh" på alla sätt.



Vi hörs!



Kram

2010-06-24 @ 08:32:38
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
DD

Här kommer lite midsommartips till dig vännen!



Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin. Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.



Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på.



Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.



Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:

- Oöverträffat

- Innovativt

- Preliminärt

- Kvastskaft



Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:

- Västkustskt

- Konstitutionerad

- Substantiera

- Tillvägagångssätt



Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit alldeles för mycket vin:

- Det är nog dags för mig att gå hem nu.

- Nej tack, ingen mer sprit för min del.

- Ledsen, du är inte riktigt min typ.



SKÅL & GLAD MIDSOMMAR!



Kramar i massor

2010-06-24 @ 11:58:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0