Midsommar 2010

Helgen har varit bra. Midsommarafton hade jag trott skulle bli som vanligt med bilköra och fulla barn men det blev inte som jag trott. Jag var hemma hos Sebastian och satt och pratade - riktigt trevligt var det. Jag var i lägenheten och sorterade kläder och fixade i garderober. Det är hysteriskt med kläder. Städade, skurade och organiserade. Under kvällen var jag hemma hos pappa och han var inte helt nöjd med tillvaron.

Jag hämtade Sara, Victor och company i Vagnhärad och sen åkte jag ner och avslutade natten i sagolika Södermanland! Det var en fantastisk avslutning som innehöll häckhoppning av en tjej som kastade sig rakt över en häck och ner i brännässlor, stulna cigaretter och skyltar, en film där någon dök ner i en tårta,  bilåkande, ett gäng trevliga killar och två oerhört fulla brudar men allra mest innehöll den skratt. Jag sov inte många timmar för jag var tvungen att åka till Tälje på morgonen men jag sov gott. Det var värt varenda mil - varenda meter.

Dagen efter hämtade jag saker i Karlhov och fortsatte att fixa här, lade ut mattor, bytte ut glödlampor, skruvade köksbord - ja kort och gott slet. Jag lagade köttfärsås och spaghetti, tände massor av ljus och det blev en avslappnad och skön kväll i det som nu känns som ett hem. Det blev en kort tur till Brunnsäng till Sara som fått ögoninflammation stackarn.

Idag var pappa inte helt frisk när vi kom dit så vi ordnade med färd till sjukhus och nu är han inlagd igen. Handlade god mat och har precis avnjutit den. Kvällen blir njutbar och fylld av uppladdning inför veckan som kommer. Jag ska vara på lagret nästa vecka också - inte kul men jobb och jag vet att det denna eller senast nästa vecka blir intrevju och testjobb på ett jobb jag verkligen vill ha - det ser jag fram mot! Då kan man stå ut med mycket. Lite konstigt tycker jag nog att det är att så många säger att det inte finns jobb - det gör det - jag kan faktiskt inte förstå hur man gör för att vara arbetslös - det är fanimig en bedrift i sig, men kanske inget att lägga in i sin cv...... Jag blev erbjuden intervju på måndag och jag har flera jobb på gång och har ju jobbet jag gör nu...... Absolut jag är gammal som fan men Lovisa hade 3 jobb att välja på och hon har inte massa erfarenhet så det kan man inte skylla på heller. Det handlar om att ta det som finns tänker jag och tror att inte alla är beredda på det. (nu sticker jag ut hakan igen men just när det gäller det här så får fakta tala för sig självt - jag har jobb)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0