Att skriva

Det är svårt att blogga. Ja, inte för alla - en del har lätt för sig och allt de kräker ur sig blir klämkäckt, roligt, intressant och läsvärt. En del har inga pretentioner utan skriver rätt och slätt om sin dag och trots att det blir ofta ganska ointressanta triviala inlägg så fortsätter de i samma anda.

Men för många (tror och hoppas jag) är det med lite eftertanke och lite ambition man skriver och då blir det svårt.
Jag själv har (för det mesta) ambitionen att ha någon "punchline" eller något budskap i det jag skriver. Jag försöker få till ett gott språk och stavning (jo jag vet att det blir "fort men fel" ibland). Emellanåt ägnar jag mig åt retoriska kullerbyttor för att få in en poäng eller ett skott. (jo jag vet att jag skjuter över målet ibland) Ibland gör jag som andra andefattiga och skriver ett värdlöst inlägg om vad jag gjort och vad jag ätit, trots att jag anser att det är så tråkigt.

Oftast bara skriver jag


Kommentarer
DD

men...alltså.....nu känner jag mig träffad på så många plan ....



2010-11-10 @ 09:21:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0