Going somewhere?

Idag har jag fanimig varit produktiv - så in i bomben!!

Det blev städat som bara den och när Lovisa kom från jobbet fixade jag lite slingor i mitt hår, forfarande i min doer anda, tyckte liksom att jag hade ångan uppe så jag lagade mat samtidigt som jag gjorde slingor och drack lite vin och pratade med Lovisa.....så det blev fort men fel.... vilket gör att det blev inte riktigt så som jag tänkt men va fan - ett visst svinn får man räkna med en sådan här dag.

På kvällen har vi varit en sväng i Nyköping och nu sitter jag här. Ska dricka lite vin på riktigt nu och sen lägga mig och läsa en bok som jag börjat på.

På vägen till Nyköping och tillbaka satt jag och funderade på vädret.
Det är ju som jag skrivit i tidigare inlägg en källa till irritation hos många. När det börjar bli vår och varmt vill alla människor att nu ska det bli varmt och sen när solen kommer klagar folk (en del gnälliga muppar) när vintern kommer med första snön så är det så bra och sen blir det för kallt och blaskigt (samma gnälliga muppar)

Hur som - jag funderade på mig själv i detta ämne. Jag gillar att sladda i snön - men sen är det fan stopp. Jag skulle gladeligen ge upp sladdandet för sommar och varmt jämt. Då slog det mig att jag borde inte bo här i norra delen av världen. Jag borde fly till varmare breddgrader (Guuuud vad en del skulle gilla det)
Jag fryser på vintern och hösten och våren. (alla fall nu sedan tabletter tagit hand om mina klimakteriesvettningar)

När jag satt där och tänkte så kom jag på hur jag i februari drog..........släppte allt och drog. Det drar lite i restarmen nu med. Kanske?? Vinter höst och vår har vi fan i mer än 8 månader..........av 12!!! Hur tänker jag här? Skulle jag frivilligt gå till ett jobb som jag bara trivs med 4 månader om året? Skulle jag leva med en sambo som jag bara hade det bra med i 4 månader av 12?? Svaret är ju givet. NEJ!!

Så varför åker jag inte? Hur kan jag leva här och ha levt här i över 40 år?! Good question.
Det finns ju svar i mina barn och annat.

Jag har med lite tur dryga 40 år kvar - borde jag inte få vara varm resten av min tid? Å andra sidan kan jag tänka mig att där jag ska tillbringa evigheten är det väldigt varmt.......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0