När katten är borta

Har haft en helvetisk dag på jobbet. Det finns faktiskt inga andra ord.

Klockan 4 gick jag hem och jag VET att jag kommer få jobba sent imorgon och på torsdag. Jag VET att det blir fight om många saker ett tag framöver. Men just nu. Bara precis just nu är det något annat.

Jag sitter och hör regnet utanför och jag har dammat lite hemma och fixat disken. Strax ska jag dammsuga och fixa klart. Det är viktigt för min sambo är astmatiker och det går så där med det nu när min dotter har en massa katthårsbeströdda kläder i huset. Jag ska blogga lite - känner och har gjort ett tag att jag har några inlägg som ligger och bubblar så där under ytan. Jag ska se om jag kan få öst ur mig dessa nu. Ikväll.

Senare ska jag sola och träna. Fixa lite middag. Men just nu är det datrorn som gäller.

Min dotter är på väg hem från Haninge där hon övningskört med bilskola idag.
Min sambo jobbar till 22.

Jag har har hela lägenheten för mig själv.

Bara tystnaden och jag. Riktigt skönt........får man säga det? Utan att vara dum elak och självupptagen?
Jag gillar massa folk, fart och jag tycker det är trevligt att prata med Sara om allt och inget. Jag längtar efter Lovisa och ser fram mot att hon kommer hem. Just nu uppskattar jag total tystnad och känslan av att kunna göra vad jag vill. Ett bad och ett glas vin hade gjort det fullkomligt men det får bli en annan gång.

Just nu är det bara jag och mina tankar och inget som stör eller pockar på att jag ska göra ditt eller datt.
Jag kan slita av mig kläderna springa naken och skrika, jag kan städa frenetiskt, jag ska spela hög musik, jag kan sitta här och bara vara tyst, kura ihop i soffan och kolla på värdelösa serier.

Vad                                  jag                                vill.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0