The game is on.....

Torsdag och fredag på mitt jobb var sjukt.

Det finns inget annat ord som beskriver det jag gick igenom då. Kanske blir måndag tuff men jag inser också med all glasklar tydlighet att tisdag blir etter värre.

Varför?

Jo, jag har nu börjat med det som jag är anställd för.
Förändring.
För hela Stockholms Åkeris Miljöavdelning.
Förändringar som inte är gjorda och genomförda sedan -70 talet. Önskade men icke genomförda.
Nu ska jag göra det och i fredags började det.

Det är svårt att gå in i detalj och förklara utan att skriva en roman, en företagsberättelse.
Kort handlar det om att sätta ner foten och driva igenom en förändring för att generera vinst och ökad marginal.

Det är svårt. Svettigt. Inte alltid kul och definitivt inte lätt.

Det finns många som tar det personligt, men det är det inte och det är därför jag vet att jag kan genomföra det.
För att för mig är det inte personligt - det minsta. Jag tänker utnyttja det faktum att jag kan stänga av.
Det är år av träning som fått mig att kunna det.

Igår, fredag sprang jag fram och tillbaka - upp och ner i huset.
Hittade lösningar.
Svarade i telefon.
Pusslade.
Försvarade mig.
Skällde.
Slet.

Jag sprang som en råtta på amfetamin.

Handduken är kastad.
Nu finns ingen återvändo. Jag hade inte tänkt mig det heller........Är ni beredda?


Kommentarer
Herr Ågren

Tror du?

2010-10-23 @ 23:06:36
Ståkab

Vafan?

2010-10-23 @ 23:06:48
Titti

Bra, det är på tiden,,,,

2010-10-24 @ 10:36:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0