Livet på en pinne

Idag när vi skulle till tvättstugan så frågade min sambo mig:
- Var är mina flipflops?????
Jag svarade:
Dem är i skohyllan, jag blev lite wild and crazy idag så jag ställde dem där.

Hon tyckte jag var dryg...

När vi sedan skulle laga mat så skulle hon sätta på musik. Då insåg jag att jo - jag är gammal. Musik idag består av textrader som:

När allt är miserabelt flyger en ensam drake
Högt över koppartaken, mellanmjölk och handeldvapen

eller
men bara en som krossar hans och hennes namn e kokain
å han e fast, tagen, har ett kraftigt begär
och det finns ingenting här som stoppar Fredrik, va kär

På 80-talet hade det inte varit tänkbart.
Men - det är bra musik så inte för det men jag insåg att tiden rullar........frågan är bara:

Är det åt rätt håll?




Kommentarer
Malin

Nä, det är nog bättre med Växeln hallå, hallå, hallå, koppla mig till 22 eller kanske I min fantasi, rullar vi runt bland mjuka kúddar, Fantasi... Eller? Radio är ingen bra mätare på musikkvaliteten :) Och du, Moviestar, åh moviestar, I think you are a movie, moviestar, åh moviestar. Michelangelo, det var INTE bättre förr!

2010-09-02 @ 09:00:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0