Umgänge

Man blir som man umgås.....lite så är det. Vänner, familj och relationer. Även på jobbet färgas man av de man umgås med.Intressen väcks och släcks. Nya åsikter får liv eller dör ut.Jag ser folk som blir "dummare" på grund av den relation och det umgänge de har. Igår klurade jag kring mig själv och

den relation jag har. Hur har vi förändrats? Först kände jag - inte alls. Nej nej jag är densamme som jag var innan och hon? Nej nej jag vill inte förändra en enda sak, ett enda drag eller minsta något hos henne. 

Men något har ju hänt:
Jag finner mig själv titta på Simpsons - jag som alltid tyckt att det är fånigt
Jag finner mig själv vara mindre fördomsfull/openminded jag som alltid dömt folk långt innan de öppnar munnen
Jag finner mig själv stå för saker som jag inte vågat stå för förr.
jag finner mig själv utmana den regelbok jag levt efter så länge

 

Och något är det väl med att hon nu:
Inser vikten av vikta kläder och stängda skåpluckor
Helt plötsligt äter tomater och annat grönsakslikt
Säkert är det mer men jag kan inte komma på just nu. 

Roligt är det alla fall - vi är alla lite kameleonter i våra relationer med människor.

Hur förändras du?



Kommentarer
DD

Klart vi förändras för att passa in och för att vi plötsligt, via kärleken, upptäcker att det finns braiga saker med sådant vi inte tyckte var bra innan.



2010-09-29 @ 10:06:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0