Inte så farligt

När jag gick upp imorse hade jag nyheterna på, det är riktigt skönt med lite bakgrundsljud. Dessutom blir man lite uppdaterad om världen och Sverige. Idag pratar man om personer som mår psykiskt dåligt på grund att de varit i land där det är krig. Bland annat i Danmark så finns det flera som bor i skogen för att de är så förstörda så att de inte klarar av det "vanliga" samhället längre.

Man intrevjuar också någon och diskuterar hur många i Sverige det är som mår så dåligt och då säger man att jo men det går inte att svara på för mörkertalet är högt. Dessutom kan man inte säga att de varit i krig för man kallar det för fredsbevarande aktiviteter.......... okej?

När jag sedan åker till jobbet så slår det mig. Att det är lite typiskt hur vi gör nu. 1990 och framåt har blivit en trend att vi "döper om" saker så är det inte så farligt.....

Det är fredsbevarande aktiviteter istället för krig, då är det inte så farligt att ha varit där. För inte skulle väl Sverige delta i krig???

Det heter en jävel på att festa och roa sig, då är det inte alkholism eller drogberoende. Jag är väl ingen knarkare?

Det heter konjunktursproblem istället för arbetslös (lat) för inte fan skulle jag vara en bidragstagare?

Det heter jag strulade lite med honom/henne, då är det inte otrohet för jag skulle väl aldrig svika dig??

Listan är oändlig där vi mer och mer "döper om" saker för att det mer ska kännas som om vi fortfarande uppehåller någon form av moral och etik.....

Men faktum är att det spelar ingen roll vad vi kallar det. Det är vad det är. Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0