Kan jag inte - vet inte - får inte

Klockan kvart över 10 idag skulle de ringa från Medicinavdelningen på Södertälje Sjukhus till mig.


Jag behövde veta var den remiss som Kirurgen skrivit, blivit av. Det visste hon inte. Hon kunde inte svara på det. Då utbyts följande konversation:
Jag: Okej men ska hon jobba?
Sköterska: Det vet inte jag, det måste den läkare som skrev ut henne avgöra?
Jag: Okej, men kan hon ta något smärtstillande så att hon KAN jobba?
Sköterska: Det får inte jag avgöra.
Jag: Men när får hon träffa er då?
Sköterskan: Så fort vi får remissen så ordnar vi skyndsamt en tid.
Jag: Så du menar att det finns ingen remiss?
Sköterskan: Nej jag kan inte se den i systemet
Jag: Så du menar att man skriver ut en flicka på 19 år med ett infektionsvärde på 126 som ska ligga under 20 och sedan inte gjort remissen?
Sköterskan: Den ligger säkert i diktafon för utskrift så att säga
Jag: Men NÄR?
Sköterskan: Det kan jag inte avgöra men det blir nog inom ett par dagar
Jag: Men hur ska hon klara sig då? Hon har ont, mår illa och (jag beskriver alla symtom igen) Hon har svårt att klara av jobbet och hon kan inte riktigt äta.!
Sköterskan: Ja, jag vet inte det är ju läkaren som skrev ut henne som måste ta ställning till det. När vi får remissen är hon så att säga vår patient.
Jag: Okej! Kan du prata med dem på Kirurgen och se vad som hänt?
Sköterskan: Nej du får ringa upp dem och prata med dem direkt.

WTF?? Herre Gud! Jag blir kollrig - knottrig - krullig!!!
Nu är det jag som ringer och grejen är att det egentligen är Sara själv som ska ringa. Hur fan ska man orka det när man inte mår bra och dessutom är ny i vuxenvärlden????

Men jag HAR ringt kirurgen - de ska ringa mig nu kl 13.15. Jag ser fram mot det samtalet.

Det är någon stackars sköterska som just nu går i godan ro på Södertälje Sjukhus Kirurgavdelning, intet ont anande. Jag är klart upprörd och bitchig är nog bara förnamnet nu, för det handlar om min dotter och då blir jag lejonmamma - Ellerhur?

Nu ringde de! En underbart trevlig sköterska från Kirurgen. Hon tar tag i allt och sa åt oss att medicinera med Ipren så länge för det är inflammationshämmande och hjälper mot feber och smärta. TACK! Det var väl inte så jävla svårt? Ellerhur?



Kommentarer
L y d i a

svar / Åh, tackar så mycket! Du är så välkommen tillbaka :}

http://www.bloglovin.com/blog/672098/lydiajosefine

2011-04-28 @ 20:30:58
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Sofia Wählby Photography

Fin blogg du har :)

2011-04-28 @ 22:32:23
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0