Symboliken

En evighet, ofta använder vi det ordet i samband med kärlek och väntan. Det är uttalat symboliskt för en väldigt lång tid. Jag har gjort vissa saker så länge att det känns som om det ska vara för evigt. Just väntan kan kännas som en evighet för att man inte ser ett slut på denna väntan. Oerhört frustrerande och oerhört nervkittlande.

En ring - symboliken med evighet är också klar. Ringen jag bär på mitt finger som ger styrka kraft och mod. Något jag kan luta mig mot och förlita mig på. Väldigt skönt. Ett löfte om att inte vara ensam då det är tufft, ett löfte om kärlek värme och ärlighet. Ett stort löfte om något som kommer vara och jag och Lovisa tittar ofta på ringarna och känner just - styrka.


En annan ring - som hittades, som inte alls skulle vara där den fanns. Symboliken till det som aldrig tycks ta slut är skriande. En ring som med sin plats reser en massa frågor och faktiskt förtvivlan. Ett löfte om att det inte tar slut, ett löfte om jakt, tvivel och oärlighet. Mörka sanningar att hitta och lite grann ett löfte om en kamp jag kanske kommer förlora.

Just nu är det väntan som är störst. Väntan på besked, väntan på att någon ska resa sig och väntan på att någon ska falla. Det är oerhört svårt att göra bägge två. Det första för att jag det är så lite jag kan påverka det lilla jag kan göra känns inte nog. Det andra för att det sliter mig i stycken att jag inte ska påverka det lilla jag gör fördröjer bara det oundvikliga.


Evihet och Ring - Två ord
Påverka och ínte påverka - Två roller.

Så lika och så olika - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0