Vafan?

När jag åkte hem igår var det två!!!! olyckor på vägen hem vid Salem bägge två. Så jag gick av och tog gamla vägen men självklart var det kö där med. Det är faktiskt ganska intressant hur det kan irritera ihjäl mig! En petitess jag vet men fy fan vad illa folk kör!!!!

Idag på morgonen är det lugnt som attan i trafiken, först undrade jag hur det kommer sig för det bara är torsdag och men sen slog det mig. Det är dag före röd dag och då är det fredagstrafik...och på fredagar är det alltid lugnt av något skäl.

Jag började fundera på vad det beror på, ja att det är så lite bilar på fredagar. Jag kom fram till att det är gemene Svensk som inte jobbar heltid naturligtvis. Fästingar på samhällskroppen skulle Lovisa kalla dem. Jag är fan beredd att hålla med.......

En djupare tanke i det är: Kan det verkligen vara så? Att man inte jobbar heltid? VA? I vårt som jag skrev igår ganska sönderstressade samhälle? Då slog det mig igen, det är bara några få som verkligen driver samhället framåt och piskar sig själv för att bidra till statskassan. Mig själv inräknad. Det är alltså så att den generelle svensken ligger hemma och pillar sig i naveln och njuter av sin egen tid, hämtar kraft och är "smarta" medan jag och några få andra sliter och drar för att få ihop det. Hetsar och sliter med samhällsoket på våra axlar. Vafan?

Känns så där kan jag säga, det är så man längtar tillbaka då man var liten - Ellerhur?

 



Kommentarer
L

PRECIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du har fattat! DET ÄR INTE OKEJ ATT LIGGA HEMMA OM MAN PÅ NÅGOT SÄTT KAN BIDRA TILL SAMHÄLLET! JÄVLA ÄCKEL!

2011-04-21 @ 08:45:46
Ingrid

Fin blogg!....kommentere tilbake?

2011-04-21 @ 09:08:02
URL: http://www.kiiko.blogg.no


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0