Helgen heter Påsk

Det är ledigt och helgen heter Påsk. Jag kommer inte traditionellt fira påsk. Det blir ingen städning, jag fyller inte lägenheten med ris och fjädrar, jag tänker inte göra stora långkok eller genomtänkta middagar med nära och kära, jag tänker inte heller måla ägg med barnen, inte heller tänker jag ta årets första dopp eller ens skicka en enda tanke till Jesus på korset.

Nix - nope - njet - no.

Däremot ska jag på ett trevligt besök i Nyköping som följs av en middag med för mig nya människor, jag tänker lägga mig i solariet och jag tänker köpa en present till min dotter som är så långt ifrån traditionell påskpresent som det går att få det. Det blir en genomtänkt, bra och för henne välbehövlig present.

Jag vaknade av mig själv idag kl 8. Jag kan säga att det är en lyx av stora mått att få vakna själv. Jag gjorde tre kokta ägg till mig själv (jag äter nästan jämt ägg på helgen, så inte för att det är påsk) Jag gjorde en god frukost till Lovisa och just nu är hon på jobbet.

 Ägg, bacon och gurka. Lovisas frukost.

 

Jag ska också imorgon träffa min pappa och göra lite vår i hans lägenhet - vi ska plantera lite frön i låda som han ska kunna vårda lite hemma och känna glädje över. (hoppas och tror jag)

Men allra mest ska jag ägna mig åt Lovisa och mig själv. Det behöver jag och vi. Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0