Inte konstigt

Jag åker tåg den här veckan för att jag jobbar i Kista, att åka bil skulle innebära att åka genom stan i rusningstrafik och nej tack. Så jag åker tåg.

Det tar totalt en dryg timme till Kista. Det är okej tid. MEN snälla rara! Sätter mig på tåget i Östertälje för att åka till Helenelund norr om stan. Det tar ca 50 min. Det är fullt av folk och vad händer? Jo, man somnar eller åtminsonde blir man hängig. Trött och låg. Jag personligen somnade. Kommer fram och ska byta till buss för att åka till Kista C, nu nyvaken och trött trött trött. Väl framme segar jag mig fram till kontoret (med viss möda genom Gallerian - den är STOR) och in på lektion. Här sitter jag och lyssnar på Uffe om ekoturism. Efter en knapp timme är jag knappt talbar och ber och bönar Uffe om kafferast.

Nu har jag fått i mig kaffe och börjar vakna till liv. Det slår mig bara att när jag åker bil så är jag skärpt och vaken hela tiden vilket gör att jag är 100% pigg när jag kommer till jobbet. När jag åkt kommunalt - not so much. Helvete vad segt det är! Inte konstigt att det är svårt att få tag i folk på företag!

Det lär väl se ut ungefär så här:

8 - 10 personalen gör allt för att komma i liv och bälgar i sig kaffe, facebookar och bloggar (ja jag själv inkluderad)
10 - 11 lite effektivt arbete
11 - 12 noll och ingen energi och all tankeverksamhet går till att fundera ut vad man ska äta och vart
12 - 13 lunch
13 - 14 matkoma bälgar i sig kaffe igen
14-15 lite effektiv arbete kombinerat med facebook och middagstipssidor
15-17 funderingar på vad man ska äta till middag och vad man ska göra under kvällen



2 timmars effektivt arbetande på svenska företag - jag gissar att det är ytterligare värre på kommunala verksamheter och inför helger/semester/högtider inser man ju hur det är

Inte konstigt att det går utför - Ellerhur?


Kommentarer
Linus

Tack;)



Usch ja, att leva i en resväska är inget att rekomendera! Men den som väntar på något gott:)

/ fridens

2011-04-27 @ 13:17:11
URL: http://shorttermmemory.blogg.se/
stina

sv; nej män tänker ju inte alls så långt, tyvärr :P

2011-04-27 @ 17:18:22
URL: http://bloggmorsa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0