Fullständig frenesi

Sitter lite lat i sängen med en klubba i munnen. Sara är här och hon och Lovisa spelar Mario - jag fattar inte grejen med det där. Det är en tecknad värld och det är inte speciellt verkligt men de verkar ha kul. Det är med inlevelse och stort engagemang de tar bana efter bana......... de dör, slickar på saker, hoppar, väntar på varandra, bubblar sig och ropar namn som Yoshi och jagar stjärnor med fullständig frenesi och annat som jag inte fattar. Men det är nog så att det inte är jag som fattar.

Idag har jag varit och hämtat dörren till vår altan. Den är så snygg! Det var ett äventyr att hämta den. Jag kom dit och fick låna släp och killen hjälpte mig att sätta fast dörren som för övrigt kostar många tusenlappar, han säger: nu kommer den ingenstans. Jag åker iväg - sakta för jag tycker det känns lite shaky alla fall. Kommer en bit och inser sedan att spännbandet har släppt!!!!!!!!!!!! Jag vågar inte pallnita så jag bromsar sakta. Det kommer en snäll man och bistår mig på släpet när jag surrar på den igen.
Åker saaaaaakta hemåt. Det går bra - isigt som FAN och väldigt unsafe men det går bra.
När Lovisa kom hem så var vi 4 personer som bar upp den 110 kg tunga dörren. Det gick bra och alla rutor är kvar och hela. Tack för det televerket!

James ligger och tuggar på ett ben och jag är mest i restingmode.
Veckan har varit bra - jag är nöjd. Nästa vecka är lucia, Linda fyller år och det är förberedelse för avslutningen. Jag ska jobba en del i Stockholm under julen kanske, vi får se hur det blir. Jag vill ha pengarna så det är nog bara att bita ihop om tillfälle ges.

Imorgon får vi gäster på kvällen och på söndag ska jag övningsköra med Lollo C. Så det är en full helg och fullt för övrigt framöver. Jag ska hinna få koll på badrum, lacka golv och bära upp möbler också.... fan vad fullt det är. Hm...... det är nog bäst att jag vilar ordentligt ikvälll. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0