Landet med mer fördomar än falukorv

Idag när jag vaknade tittade jag ut och eftersom det är ljust när jag vaknar blir jag mer pigg och otroligt laddad för aktivitet. Jag gjorde mig i ordning, tvättade håret och klev i lite mer vårinspirerade kläder.
När jag kom ut för att gå till bilen möttes jag av snöslask - min vårkänsla kändes klart avkyld.


Igår fick jag en förfrågan (läs order) att ta hand om en grupp på administrationsutbildningen som läser löneredovisning......hm??? Jodå det har jag gjort och ska göra de närmaste tre veckorna förmodligen. (jag hoppas och ber att Olle blir frisk snart)

På lunchen pratade jag med kollegor och hann också prata lite med några elever - vi pratade om pengar, moral och politik. Det är en utmaning för Sverige är: Landet med mer fördomar än falukorv.

Det har varit en givande dag. Faktiskt - bättre än jag trodde och jag känner mig stark. Det blir till att träna idag, då får jag vara nära Lovisa som jobbar och jag kommer i form lite. (det kan behövas)

Helgens bravader var nog mest en kaloribomb med tanke på alkoholintaget.
Lördagen avlöstes av söndagen och inte farao sitter jag på en båt som luktar fylla, bredvid folk som ser ut som de förmodligen känner sig.......nä då tar man en vända till i baren.

Jag, Lovisa och Carro höll stilen med salmiak, jäger och ölrace. Riktigt kul hade vi. När vi kom hem så gjorde Lovisa och jag lugn, lite ljus och sedan ägnade vi oss åt att se till att vi var presentabla på måndagen. Vi måste ha lyckats ganska bra och måndagen avlöpte rätt okej, men jag tappade bort min plånbok på kvällen vilket är rätt okej statistik och inte helt ovanligt. Eller hur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0