Jag hade alltid något på gång

Nu sitter jag här hemma i soffan. Har blåst hemma och hunnit prata med min syster Maria. Det behövdes prata kring pappa lite kan man säga.

Många anser nog att jag lever i en komplicerad relation med en tjej och med den åldersskillnad som är men grejen är - det är inte komplicerat alls. Jag har som jag sagt tidigare aldrig känt mig mer naturlig.

Nu är hon bortrest och jag tänkte innan hon åkte att DÅ - då ska jag göra alla de där sakerna jag inte gör annars. DÅ ska jag ha egentid och DÅ minsann då ska jag göra och ha det som jag hade det när jag var singel..... NU sitter jag här. Och nej alla ni som tror att jag är deppig ledsen svarsjuk eller förtvivlad. Men jag sitter här och inser att det finns inget jag inte kan göra när hon är hemma och det där med egentid är konstigt nog ett behov som är borta. Vad var det då jag gjorde när jag var singel som jag inte kan/vill/får göra nu?
Inget.

Men visst - det är underbart att sitta här och kunna zappa som JAG vill på tv:n och jag gillar att jag kan äta i soffan och titta på de program jag vill. Jag ska sova på minnesmadrassen hela natten och jag ska jobba så länge jag vill. Jag ska äta sådant (fisk) som inte Lovissa gillar. Jag ska ha min morgonstund med nyheter och jag ska lyssna på en hel låt på skivan i bilen.

För övrigt - not so much - det är inget jag saknar och det är inget jag behöver. Det enda jag saknar nu är...Lovisa. Hennes händer på min magen när vi kollar TV, hennes omtanke och absolut - hennes armar runt mig när jag sover........

MEN
Jag har en sak som jag ägnade mig åt massor när jag var singel, främst för att få tiden att gå och för att jag gillar det. Projekt. Jag hade alltid något på gång. DET har jag planerat nu. Flera stycken. Det är något jag ser fram mot och som jag också vet att Lovisa kommer gilla när hon kommer hem. Det blir kul och som sagt - tiden går.

Fast idag blir det bara tv, lite skumpa och lugn. Jag tror jag ska äta lite strax.
Nu messade Sara och ville att jag ska köra henne och Viccan till bolaget. Jag gör nog det - det kan få bli en flaska rödvin till mig med - Ellerhur?


Kommentarer
IA

det är du absolut värd gumman, sen kommer du hem till mig en kväll i veckan som kommer :-)

2011-02-18 @ 18:30:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0