Det är skönt att vara två

Hade trevlig middag med Mia och Malin hemma igår. Vi åt och pratade om allt mellan himmel och jord.
Riktigt trevligt. I veckan har jag fått två inbjudningar till evenemang - tre faktiskt så det lär bli ett intensivt slut
på januari och en party-början av februari.

Februari ja, måste också kolla efter resa till mig och Catarina. Vi ska åka till GC en sväng när Robert och Lovisa far till USA. Jag undrar hur jag ska klara så många dagar utan Lovisa? För det är verkligen lite lustigt eller märkligt hur man vänjer sig. Att någon andas i samma rum som jag om natten. Den där som undrar hur dagen varit. Den där som bryr sig lite extra på kvällen efter en tuff dag. Den där handen att hålla när jag tittar på tv.
Det är skönt att vara två. Det är fantastiskt att ha någon att luta sig mot. En rädsla att förlora kommer med tvåsamhet, men den är väl värd för den trygghet jag samtidigt känner. Vi är så olika och så lika. Jag inser och vet att vår relation är "udda" men jag har aldrig känt mig mer naturlig. Att älska är en otroligt skön resa.  Jag tror på kämpa och anstränga sig när det är bra för då reder man tuffa perioder som alla går igenom. Jag vill aldrig behöva förlora det jag har nu.

Jag funderar på att ändra lite här i bloggen, det finns ett gammalt koncept som jag saknar, det finns nya ideér jag vill pröva. Får se när om och hur det blir.

Idag har jag nu sista passet med utbildning i excel och i eftermiddag har jag ett pass med stresshantering. Det är kul och utmanande att undervisa. Jag har verkligen saknat det.

Det riktigt mörka molnet just nu är att jag slarvat med mina tabletter mot mina värmevallningar och det är sjukt jobbigt just nu. Fy fan. Det är verkligen obeskrivligt jobbigt. Jag blir varm och det känns som en tung febertopp mitt i allt och helt plötslilgt. Sen blir jag känslig - har inte satt det i samband med detta innan men jag förstår att det är så. Igår läste jag ett gammalt mail och gick fullständigt, totalt och ytterligt ner för räkning. Det blev bra när jag kom hem - igen och avslutande - det är skönt att vara två.



Kommentarer
Lovisa.

Du är fan det bästa jag vet.

2011-01-21 @ 10:08:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0