Det är inget annat ni vill ha?

Vi åkte för att hämta tv:n som Lovisa hittat på blocket. Vi var liiite skeptiska för tjejen som sålde skulle flytta i helgen sa hon och Lovisa lyckades redan på telefon pruta från 4000 till 2500!!!!
Nåväl - vi åkte upp till Lilla Essingen där den fanns. Tjejen möter oss och ska precis gå ut och träffa någon annan som skulle köpa hennes x-box..... vi stod kvar och väntade.

Hon kommer tillbaka och är verkligen trevlig - ser hel och ren ut så hon gör ett gott intryck. Vi kommer upp i lägenheten och där är tv:n. Vi ska kolla att den funkar och tjejen trycker febrilt på knapparna - hon får ingen koll på något. Lovisa lugn och fin fixar och vi bestämmer oss för att ta den. Jag tittar mig omkring - det är två resväskor med kläder men inga flyttkartonger. Jag frågar var ska du flytta då?
Hon svarar - eh alltså jag har inte fått tag i något än....... Okej säger jag.......men ska du bo kvar i Stockholm då? Ja det ska jag säger hon.
När vi ska ta med oss tv:n säger hon - här är två dosor också.......men säger Lovisa - det där är till din digitalbox..?? Jaha, säger tjejen. Hon låter en lång helt ny scartsladd följa med i köpet.... Innan vi ska gå frågar tjejen: Det är inget annat ni vill ha??? Vi avböjer lite skrattande.

Vi tar tv:n och får in den i bilen och åker hem. Lovisa säger på vägen hem att det är hen full HD tv, de är ju ganska dyra..........
Då - då händer det!!!! Det bubblar enormt i mig - min ganska galna hjärna gör frivolter och jag börjar skratta.

Jag tittar på Lovisa och säger:
Vet du? Tänk efter på följande:
Tjejen kunde inte ett skit om tv-n eller digitalboxen
Hon sänkte priset rakt av på telefon
Det fannst inte EN enda flyttkartong i lägenheten
Hon ska flytta inom Stan men inte ha kvar tv:n?

Jaaa? Säger Lovisa och tittar på mig.

Jag skrattar högt och säger: Fatta grejen, det är hennes kille som bor där. Han har säkert varit otrogen och hon säljer ut alla hans saker. Jag skrattar nu galet mycket, fattar du hur det blir när han kommer hem????

Nu sitter vi alla fall här - med full HD och apbra bild. Inget fel på tv:n och vi är mer än riktigt nöjda. Det är nog mest killen som kommer hem till en tom lägenhet som inte är nöjd i den här affären...

Jag brukar ofta fantisera ihop "historier" om folk vi möter eller ser.
Fast - den här gången tror jag att jag slog huvudet på spiken........Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0