Känner du dig inte som en helt ny person??

Vi hämtade Sara och Koffe tidig eftermiddag och tog med oss två bilar och for upp till IKEA. Det är som alltid - en upplevelse. Den här gången hade jag dock laddat med rätt kläder och humör så det gick bra. Riktigt bra. Det bästa var faktiskt att jag fick lite extra bra tid med Sara, men också hela dagen där var bra. Vi åt lite och snackade skit rent allmänt.

Vi köpte en tv-bänk, några lampor och lite smått och gott. När vi kom hem bar jag upp allt och när Lovisa kört Sara och Koffe hem så utbröt stora fixar stunden! Klart förvärv så beställde vi hemkörd pizza och sen blev det film i vårt "nya" vardagsrum (kanske kommer bilder) snart är det sängen i våra nya lakan.

Alldeles nyss ringde min dotter och var upprörd för att Vicky ringt henne och berättat att det är "nya" stjärntecken. Det skulle innebära att på grund av att jordklotet inte står i samma position som för 3000 år sedan, det i sin tur skulle ge ett extra och nytt tecken - Ormbäraren. Allt detta gör att det blir kaos i datumen för de tidigare tecknen......Min dotter är klart upprörd och kan inte fatta att "dom" gjort detta utan att fråga henne??? Hur kan man ens bara göra så?? Kan man det?

Hon ber mig kolla upp fakta, nu mitt i natten.  När jag kollar de nya så ser jag att jo hon är Oxe - ännu. Men jag är nu Jungfru istället för Våg.
Då säger Sara: Men mamma - känner du dig inte som en helt ny person??

Nu visade det sig att det var lite olika vilken "expert" man lyssnar på och enligt tidningarna så är det de gamla vanliga som gäller. Så........ jag är Våg så jag är precis samma gamla vanliga jag........ Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0