Farit och fixat

Jag skrev precis ett inlägg som blev långt intensivt och väldigt personligt. Inte ett inlägg att publicera kände jag men väldigt skönt att skriva av sig - ur sig och för sig.

Jag har verkligen fått klart hemma, det är strukturerat och klart hemma. Väldigt bra och jag känner mig på topp inför veckan. Jag gissar att det blir full rulle denna kommande vecka som är min sista inför semestern. Två veckor blir det för mig, jag insåg när jag pratade med Lovisa förut att jag måste hitta en massa saker att göra för det här med avkoppling är inte jag så bra på.

Denna helg har jag verkligen farit och fixat. Tvättat, eldat, städat, skurat, sorterat, diskat, plockat blommor, handlat och en massa annat. Det är skönt när det är klart inför veckan och jag känner att jag vill strukturera bättre så jag får tid när jag kommer hem i veckan. Då kanske kanske jag kan få lite tid att gå ut och gå mer.  Natten till idag kunde jag inte sova så bra heller för första natten utan Lovisa är alltid tung - men ikväll kommer hon hem. Jag ska om en timme typ börja tända lite ljus så det är fint och välkomnande när de kommer hem.

Nu ska jag också strax duscha och göra mig klar för kvällen. Det blir lite tv tror jag.
Imorgon lägger jag nog upp lite bilder. Jag har tagit massa bilder på blommor och natur. Jag gillar det plus att jag kom på att det här med att kunna vad blommor heter är en ganska glömd kunskap. Jag vet, värdelöst vetande men lite kul ändå.

Nu måste jag ha mera kaffe känner jag. Jag är en riktig kaffetunna - Ellerhur?


Kommentarer
Limi

tänk så trist livet vore utan värdelöst vetande.

Har ibland en känsla av att det mesta jag vet inte är speciellt relevant för att klara livshanken, men det ger en inretillfredställelse på nåt vis...

Ellerhur?? :-))

2011-07-20 @ 14:28:00
URL: http://limi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0