Längtar hem

Det som skedde i Norge har naturligtvis gett sordin på tillvaron - det går inte att säga så mycket. Det är de anhöriga som är i trasor och jag tänker inte ens ge mig in i ett försök till att göra någon analys eller liknande. Jag känner med dem. Jag inser också att efterverkningarna i detta blir politiskt spel och utspel i olika former. Likaså gissar jag att den här typen av incidenter är något vi i Europa och Norden nu får leva med. Det känns inte bra.


I fredags var vi i Nyköping och assisterade en lite misslyckad dejt kan man säga men det slutade trevligt med öl, vin och en och annan jäger i Puben på Årsta. Vi har sedan varit i Göteborg och där var det väldigt bra. Svårt att beskriva och sätta ord på men alla som är nära vet precis vad jag menar. Vi åkte dit i vår nya pärla eller ja ny är den ju inte men för oss. Bra körglädje och väldigt fin bil tycker jag.

För några dagar sedan var det ett åskväder utan Guds like - helt otroligt - det slog ner mellan husen hos oss och jag var riktigt rädd kan jag säga.

Idag jobbar jag första dagen efter min semester och det var bil hela vägen idag med ljudbok så ja - njutning.
Jag ska åka till Tälje i eftermiddag och hjälpa Sara en stund sedan blir det raka vägen hem och bara ta det lugnt. Jag längtar hem kan jag säga galet underbart hemma är det också.

Det virvlar tankar i huvudet just nu kring massa olika saker men jag får ta det senare för just nu har jag inte lust eller inspriation. Så det för bli en annan dag......imorgon är en annan dag - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0