Sommar med Ernst

Ikväll börjar på tv "Sommar med Ernst" han ska visst renovera något 170-tals magasin. Inte så svårt att få till det bra tyckte en vän till mig på facebook och utmanade i samma inlägg Ernst att göra något vettigt av hennes Hjältevadshus. Klurigt och bra tycker jag. Har man en fantastisk omgivning och det materialet att jobba med så är det lite själklart att man kan få till det både fint, bra, funktionellt och originellt..... Jag tycker programmet är trist och jag kommer inte titta. Jag tycker personligen att Ernst är överspelad och mest verkar han själv tycka att han är skitviktig. Han beter sig som om han gillar att höra sin egen röst och se sig själv, dessutom har han ett sätt i min mening som om allt han gör är sååååååååå bra och så fantastiskt. Jag gillar honom inte alls. 

För några dagar sedan så upptäckte jag att vi har en gäst i naturen, eller egentligen är det väl vi som är gäster där. Det är nämnligen så att vi har en liten fågel som sitter på en gren precis utanför huset, jag har döpt den till Ernst. Den är så söt och jag pratar med den varje kväll. Jag har också bjudit den på lite bröd. Igår när jag kom hem så satte den sig på marken på grusplan och kvittrade hejdlöst till mig. (som om den sa välkommen hem tyckte jag) sedan flög den till sin lilla gren och satte sig där. Hela kvällen som vi satt ute så fanns den där runt oss. Väldigt söt är den.
Jag och min sambo har också Sommar med Ernst, men jag hoppas att det ska bli även höst, vinter, vår och flera somrar med Ernst. Det vore trevligt - Ellerhur?
 Ernst :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0