Ett helt vanligt köksbord

Solen skiner och jag sitter i ett ganska tomt kök i en ganska tom lägenhet. Jag har ätit pizza, vi kallar det flyttpizza. (känner att det formodligen bara var en i raden av många framöver) Jag ska packa resten av det vi ska måste ha med oss och kasta/ge bort det vi inte kan få plats med. Bland annat det bord jag sitter vid nu. Ett bord som varit med och fostrat två vildar, där det serverats många goda middagar, någon helt misslyckad maträtt och en och annan sanning. Ett bord som är ärrat av ölflaskor som landat för snabbt i skivan, med märken efter en särskilt bestämd liten tvåårig tjej som fick ett utbrott med en gaffel i handen. Ett bord som det skrivits sida upp och sida ner på datorn i lycka, förtvivlan och ibland ren sorg. Ett bord jag suttit med armbågarna på och funderat på framtid och dåtid. Ett bord som jag under en lång vinter 2009/2010 satt med tända ljus och pratade, ventilerade, tröstade, skojade, åt, skrattade ja, lärde känna det som kom att bli min kärlek. Ja ett helt vanligt köksbord faktiskt.

Idag var jag ute hos Lina för att få lite goda råd och ideér. Vi pratade om allt och ditten och datten. Det var väldigt trevligt och jag är så glad för deras lycka.

När jag nyss körde Sara hem så funderade jag på lite olika saker.
Bland annat en sak tänkte jag på,,, en sak som jag normalt skulle ta i min andra blogg men idag blir det här. Det är inte alltid man kan få lägga sin version på en händelse - det kan bero på olika saker. Det är inte säkert att man får försvara eller förklara sig. En sak har jag blivit ombedd rakt ut att inte skriva/tala om. Det ska jag inte nu heller. Jag vill bara säga (och jag VET ju att ni läser): Jag fick inte någon som helst chans att försvara mig då. Eller ens säga att: Det här vill jag inte vara med om. Jag fick inte välja. Så det här med att försvara förklara eller bemöta saker - ja det är inte alltid man kan/får det.

Så kan det vara - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0