Fenomen

Den här veckan har gått så himla fort, men så är det också mycket i görningen.

Just nu har jag kommit hem och ska landa i soffan och imundiga (dricka för de som inte fattar) ett glas vin.

Jag har funderat och analyserat (jag borde inte det för jag har en del otur när jag tänker) men förr så var det så att många (de flesta) åkte från Södertälje och uppåt för att jobba. Det gav köer norrgående. Det jag nu märkt är ett fenomen (företeelse) är att det är jättemycket bilar varje morgon som åker ner mot Södertälje.

Jag undrar vad det beror på, har folk från Norrort börjat jobba i Tälje med omnejd? Har Tälje utökat sin industri och skapat så mycket fler arbetstillfällen? Trafiken upp på morgonen och ner på eftermiddagen där det förr var köer - ja där flyter trafiken hur bra som helst varenda eftermiddag och likadant på morgonen.

Det är ingen stor grej - eller ja det är det lite. Men det är märkligt - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0