Jag ger mig fan på att det är en man

Först och främst: Vilken rolig kommentar jag fick från någon på kundservice på Mc Donalds! Av två skäl: 1. Jag hade ingen aning om att de kunde få tag i min blogg och nr 2. Jag jobbar ju med service och utbildar i det och det här kära Mc Donalds - BRA service och verkligen det där lilla extra. Jag är imponerad, verkligen. Jag kommer hålla Er som exempel på det lilla extra i vår utbildning på Lernia.

Det ser ut att bli reklamvecka. Jag tittar på tv mycket, för mycket antar jag och ser då reklam. En del ger upphov till längtan (HM) och en del ger bara illa mående. Den jag nyss såg, från Trafiskolan tror jag det är.
Upplägget är följande: En kille och en tjej sitter i bilen och ska åka till landet. De ser otroligt kära ut och hon säger: Det ska bli skönt att åka till landet. Han svarar: Ja, bara vi två. Då säger hon: Men........måste din pappa alltid vara med? Då säger han: Men jag har inget körkort. Hon ser lite förstående ut och sen zoomar man ut och ser pappan som kör och paret i baksätet.

VA?? Är reklamen från 1961?? Hon undrar varför pappan är med? Varför tar hon inte körkort själv? Det här är en riktig pissreklam. En stereotyp mansreklam och jag ger mig fan på att det är en man som kommit på den. En sån där man med alldels för stor ölmage som putar ut under pikéskjortan. Han sitter i sin stol på PR-byrån och smeker sig själv över den runda kulan. Han kliar sig sedan i tredagarsstubben som han spar för att han ska se lite cool och manlig ut lite för att kompensera den begynnande flinten. Hemma får han inte bestämma ett skit för hans fru har för länge sedan genomskådat hans veka mentalitet. Men för att kompensera sin svaghet så försöker han vara en riktig karlakarl på jobbet och drar grova kvinnoförnedrande skämt vid kafferasten. Hans svaga mentalitet och bristande intellekt gör att han sedan går in på sitt alldeles förstora AD-rum och konstruerar denna typ av reklam.

Körskolan som köpt in reklamen är också en samling självgoda män med alldeles för stort ego som tycker att det här - det här är grejer det! FY FAN! Usch!

Jag är är ingen kvinnosakskvinna på något sätt och kan absolut hålla med om att var och en gör det han/hon är mest lämpad för det är absolut så. Jag tycker att det inte har med att göra vilket kön man är. Sen är jag absolut med på det faktum att det är skillnad på kvinnor och män.
Det är stor skillnad - TACK och LOV för det. - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0