Totally worth it!

Då var det dags att summera/informera om helgen. Men först, dagens kommunalåkar miss:
Jag klarar mig hela vägen fram till Kista och när jag ska hem går det n ä s t a n hela vägen...... jag ska precis kliva av i Liljeholmen när jag ser (försöker se) lite berest ut och går fram till dörrarna för att kliva av (jag vill kliva av först). Tuben stannar men dörrarna öppnas inte. Jag tittar irriterat upp och - det är på andra sidan man öppnar dörrarna!!!!!! Jag fick kliva av sist med högröda kinder av rodnad....

                                                                                                     Så kan det gå.

I helgen åkte vi ner till Flen, Sara och Michaela följde med på fredagen.Sara ville rusta sig för Valborg och Michaela behövde vila från sin hjärskakning och ett miljöbyte. Vi bestämde att vi skulle grilla, chilla och bara njuta innan Valborgslördagen. Så blev det inte riktigt. Vi grillade och gjorde god mat, drack lite vin och bara njöt. Det blev lite mer vin och sedan lite mer..... en och annan öl och lite cider. Men det var lugnt. Vi spelade "Med andra ord" och det måste jag säga var ett extremt roligt spel. När vi gjort det så ringde allas vår lilla Kanariefågel och vi åkte ner till puben Eufronio har i sitt hus. Där satt han själv och Micke och pratade lite. Vi drack - ja det finns inga andra ord. (fast att jag spelat just det spelet) Det var mojito - jägermeister - vodka och öl. Lovisa och Sara var i högform kan jag säga. Framåt halv 2 gick Michaela och jag tillbaka till Kvarnis men Lovisa och Sara höll formen och sången skallade över nejden....... Utan att gå in på detaljer så kan jag säga att det var två ganska trötta tjejer dagen efter. Men trevligt var det verkligen.

Valborg blev väääldigt stillsam. Denice och Alexandra kom över och vi grillade med dem. Lugnt och stillsamt. Jag och Lovisa åkte till Valla och hyrde film och köpte smågodis. Tända ljus och mysigt avslutade vi kvällen. På söndagen jobbade vi hårt i trädgården. Jag fick ta ner en buske som var alldeles för stor och sen fick jag elda! Jag älskar att elda - hur det sprakar och brusar. Jag var lite för ivirig för jag svedde halva kalufsen - Lovisa kom och tittade till mig och då såg hon att håret var krusigt av eldsveda!! Totally worth it!
När gräset var klippt och allt var på plats åkte vi hem. Trötta, smutsiga och mycket nöjda.


Valborg var lyckat - nu planerar vi inför Midsommar - det lär bli stort - roligt och förmodligen ganska blött.
Det kommer bli kul det VET jag redan. Mickis och Sara - ni antar väl utmaningen????

Man lever bara en gång - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0