Vardagliga saker

Personligen har det varit mycket sista tiden. Sara har börjat gymnasiet och då blev det packa och fixa för henne. Nu är hon installerad i skolan och hon trivs tror jag även om det är stor omställning. Jag är verkligen stolt över henne som tar detta stora beslut och gör det här. Väldigt bra på många sätt tycker jag.

Hemma har vi kommit framåt och på lördag kommer killen som ska bygga bad och sovrum så det drar igång väldigt synligt. Men synligt är också det faktum att vi fått avlopp och vatten grävt och det var Lovisa som grävde! Fy bubblan vad bra hon är! Det är väldigt bra gjort.

Igår fick jag ett samtal och det gällde en kille som vi gjorde en tjänst i somras, det verkar som om han tror att han kan blåsa oss. Det kanske kanske inte är så varför jag håller lite låg profil men ja, det är väldigt troligt men jag ska inte döma förrän jag har bevis och när jag har det - ja då blir det inte kul.

På jobbet är det kul, vi har fått en ny tjej som heter Ida - hon är väldigt trevlig. Hon är som en ekorre - pigg och go. Hon kommer bli en kanontillgång för oss det är jag övertygad om. Dessutom gillar hon att promenera så jag får sällskap på lunchen och det är kul. Vi har en hel del gemensamt och pratar bra.
Just nu har jag semester några dagar och bara är. Det är ju så att när jag åker till jobbet så går jag upp 5 och kommer hem kl 19 varje dag och det blir inte tid för att handla, laga mat och sådana saker vilket i sig gör att Lovisa får dra det tunga lasset.  Jag ville verkligen få en chans att bara få vara med i allt hemma så de här dagarna är kanonsköna. Igår städade jag hemma, fixade med vardagliga saker och det är så skönt. Det här med att göra karriär och vara i farten har sin baksida.

Idag ska jag till Tälje och sedan blir det fixa här hemma och jag ska om jag hinner ta en sväng i skogen - det finns ju så sjukt mycket svamp i skogen.

Detta var lite update och det får räcka för nu ska jag ha mer kaffe och ta det lugnt.
Det har sina fördelar med semester - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0