Det är inte gott

Det är dyrt att göra iordning hemmet ja om man vill ha proffisionell hjälp alla fall. Det är samma sak när man ska klippa sig, färga håret och bli brun, fixa fina naglar, bleka tänder, färga ögonfransar eller vad man nu kan önska sig.
Så i butiker väller det fram produkter som vi kan använda - medel för den händige

Gör - det - själv programmen i  tv visar hur man fixar sin ekonomi, lagar tak, lägger golv och med små små medel fixar och trixar så vips så är det ett "Sköna Hem" hus man bor i.
Självhjälpen är nära i alla lägen. Det finns för den som vill vara vacker mängder av skönhetsmedel att ta till.

Jag är själv inget undantag. Bara det att jag aldirg får det att bli som det är tänkt..... Det blir halvdant, kladdigt, naglarna blir hackiga av saker jag stöter i, brun utan sol krämen lämnar mörkbruna ränder på delar av benen men framför allt mellan fingrarna.

På beskrivningen ser det så otroligt snyggt ut och framför allt enkelt. Bara svisch och svosch så är det klart.
Tror man eller ja jag då.

Igår skulle jag bleka slingor. Jag förbereder mig minutiöst, för jag har lärt mig av mina misstag. Jag ser till att jag har gott om tid. Jag ser till att jag har en gammal t-shirt så jag inte förstör den jag vill använda igen.
Så kammar jag ut håret och ser till att gå igenom HUR jag vill lägga mina slingor. Jag har köpt 2 lådor för jag har så in i bomben med hår.

NU är det dags att sätta igång. Jag besätmmer mig för att inte använda mösshelvetet - dels ser man mer än lovligt ful ut och JA det betyder något trots att jag är mitt ute i skogen. Men jag har använt tekniken utan luva förr och förfinat den så det funkar. Dels blir det inte slingor jämt fördelat och bra så det här är alltid bättre.
Jag fixar allt och tittar i spegeln - jag är nöjd.
När allt suttit i den anvisade tiden börjar det som är det typiska för mig eller för självhjälps-saker.......

Jag går in i duschen och sköljer ur medlet. Skönt och jag älskar det varma vattnet. Nu ska jag bara ösa i det medel som gör håret lite mjukt. Det är en påse med inpackning. Det är ett litet hack i den för att man ska få upp den. I HELVETE MAN FÅR !!! Jag är hal på fingrarna för jag är våt och schampoo-kladdig på händerna vilket resulterar i att den bara glider. Jag försöker och vrider och vänder på påsen men nej.

Då blir jag frustrerad och lite lite stressad. Jag draaaaaaar och sliter ännu mer men med samma skrala resultat. I det här läget är jag nu less. Påsen är fullkomligt inbrottsäker. Jag tar ett stadigt tag och sätter påsen i munnen och ska bita upp - påsen gör alla fall motstånd - då biter jag ännu hårdare och då - SVISCH - det lossnar och då ger även mitt hårda tag med handen resultat - inpackningen kommer med ett plupp rakt in....i munnen.

Det är inte gott.

Lite mindre hungrig och med det som blev kvar i påsen insmort i håret ger jag mig på nästa påse. Jag hade ju två.
Samma procedur med händerna. Sätter påsen beslutsamt mellan tänderna igen men nu är jag på min vakt för det ska inte hända igen. Jag river och tar nu tag hårt med naglarna. Det ger sig lite och då rycker jag till - POFF - precis som innan - rakt in i munnen.

Jag smetar in det sista, sköjer munnen länge och väl och slutför duschen. Jag är nöjd med håret. Men jag känner mig inte minsta glamorös - inte det minsta som på bilden. Inte det minsta som i beskrivningen.

Jag tittar mig i spegeln och ser - det är ju bara jag. Ellerhur?



Kommentarer
L

Ja, och du är helt underbar! Och så störd! Haha :) jag tycker att du är otroligt fin!

2011-09-27 @ 22:04:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0