Oseriöst

Jag läser bloggar, tidningar, hemsidor och slås över hur mycket och ofta det är belagt med stavfel.
I mina ögon ger det ett så otroligt dåligt intryck och jag förstår inte hur man kan tro att man ska uppfattas som seriös.

Självklart är det skillnad med privata bloggar eller ungdomar som skriver saker men helt allvarligt tycker jag att har man ett företag eller liknande och vill göra ett seriöst intryck och förmedla viktiga saker så är det ett minimum att man stavar och uttrycker sig korrekt.

Att korrekturläsa är vitalt, det verkar så ointresserat och oseriöst att inte ha det fullkomligt rätt. Att tidningar skriver artiklar med stavfel, syftninsfel eller särskrivning gör mig nästan lite beklämd. Att företag på sina hemsidor har ovanstående fel blir just bara oseriöst.

Det är väl lite trist - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0