Om du såg mig nu

Jag har hittat en ny blogg att läsa i sommar. Ny för att bloggaren är ny i bloggvärlden men personen som är min systerdotter är ju inte ny för mig. Det är jättekul att få lite inblick i hennes liv mer än jag haft på ett tag, vi ses inte alls så ofta som förr. Men jag träffade henne en dag i somras och hon har förändrats - hon har verkligen blivit kvinna. Hon är mamma till 4 fantastiska barn och när hon var hos oss hade hon yngst och äldst med sig. De är underbara. Hennes yngste står med mig i mitt grönsaksland och vi ska plocka upp det som han kallar patis (potatis) han är bara så himla söt och jag skulle kunna låta honom tömma hela landet om han bett om det. Han tog med sig lite patis hem alla fall. Den äldste som är en tjej i tonåren är urgullig och hjälper sin mamma med syskon. Samtidigt skönjer man tonåringen där inne - vi åker ut med amfibiebilen och när vi åker över stranden bland folket och rakt ut i vattnet slinker det ett förfärat, förtjust och lite lite pinsamt: AHMENJAGPALLARINTEMER ur henne. Väldigt roligt tyckte jag. Malin själv är sostifikerad och balanserad på ett sätt jag imponeras av. Hon är mamma till 100% men de där näbbskorna jag trodde skulle dyka upp på hennes fötter syns inte ett spår, det är chicka sandaletter, snygga naglar och solbränd hy. Det var jag som kände mig som kusinen från landet i mina tofflor från Intersport och mjukisar för dagen tror jag och händerna i grönsakslandet....... kanske är det jag som köper näbbskor var det lider.
 
Hur som, bloggen jag läser: Den är kanontrevlig att läsa och hon är aktiv kan jag säga, (långt mycket mer och bättre än jag), det poppar upp nytt flera gånger om dagen ibland. Häromdagen skrev hon om en träff med grannar, god mat och vin. Ett ord som då dyker upp är: klokskap. Jag gillar det ordet. Det är ett ord som är alldeles för lite använt. Jag önskar att jag hade mer av det själv och jag inspireras av Malles sätt att skriva. Läs den du med http://malinnilsson76.wordpress.com/
 


Kommentarer
Malin

Men fina du!

2012-08-10 @ 22:55:33
Malin

Men härliga människa! Tack!

2012-08-11 @ 07:36:22
Malin

Oj, den la in kommentaren som den sa att den inte kunde lägga in! Därav dubbel kommentar (nu trippel) :)

2012-08-11 @ 07:37:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0