Tron är bara halva sanningen

Idag på morgonen när jag satt och läste tidningen och drack kaffe såg jag ett uppslag från Frälsningsarmén.
Det handlar om deras verksamhet och rubriken lyder:

Tron är bara halva sanningen
"Tror gör man i kyrkan", kanske du har hört någon säga lite nedlåtande. Vi har givetvis en tro. Men vi vet också mycket om den bistra verkligheten. Om missbruk, utanförskap, sjukdom. Om barnens situation i Sverige. Om sveken. Om rädslan för utsatta människor. Om vår tids spetälska helt enkelt. Vi i Frälsningsarmén uttrycker vår tro genom handlingarna


Väldigt bra artikel eller vad man nu ska kalla deras text som är en förklaring/reklam/information. Jag blev imponerad och kände att stödja deras verksamhet är något jag skulle kunna tänka mig. Jag kände att det de står för och gör är något jag absolut kan tänka mig att stå bakom.

Vill du läsa hela deras text finns den: http://www.fralsningsarmen.se/dl2/p3/content.nsf/aget?openagent&key=tron_ar_bara_halva_sanningen_1327656456683

Man kan känna vad man vill inför Frälsningsarmén men deras arbete känns viktigt och texten är bra och tänkvärd. Ellerhur?


Kommentarer
DD

Frälsningsarmén har alltid varit en bra organisation. Dom är faktiskt riktigt duktiga på att hjälpa och dom är verkligen osjälviska. Dom har inga feta VDar som roffar åt sig bonusar och organisationer som slösar bort bidragspengarna. Människorna som är frälsningssoldater lever verkligen som dom lär.

2012-02-10 @ 10:43:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0