Då tittar Lovisa på mig

Vilken dag - vilken helg!

Igår vaknade vi och ligger och klurar i sängen - jag funderar på en lugn dag och bara skrota hemma lite, ägna mig åt just ingenting. Då tittar på Lovisa på mig och säger: vi kan väl måla om idag? Javisst säger jag och sagt och gjort så åkte vi och köpte färg och annat viktigt dessutom fick vi tag på ett element som vi behövde ha. Tillbaka hemma målade vi och målade och målade. Inte så strukturerat som jag tänker mig att man gör men gjort blev det och BRA! Det blev en lila fondvägg och vitt förövrigt. När Lovisa är i farten blir det mycket gjort och hon och jag tillsammans är en grym kombination.  Under kvällen sedan kom Lollo C och vi fikade med henne. Hon var hängig så jag gjorde varm choklad och vispgrädde. Väldigt gott.

När vi vaknade idag var det dags för röjning i trädgården och Lovisa bestämde att hon skulle för egen maskin göra en garderob som vi bägge längtar efter mer än mycket. Jag har sågat, burit och eldat hela dagen. Det är fortfarande en farlig fart i brasan och då har det brunnit sedan kl 14 idag. Carro kom hit och sa hej men sedan var det dags för att ifärdigställa allt. Lovisa har gjort en vansinnigt bra och fin garderob till oss och jag hann iväg och handla mat.

Nu sitter vi med tända ljus och tittar på tv, jag gör korta avbrott för att ösa i det sista i brasan. Det blir en lååååång dusch ikväll för jag luktar brand. Självklart lyckades jag elda upp en del av mitt hår, jag brukar göra det, så det känns som det är viktigt med balsam och kanske ett tag med saxen.

Vi ska titta på Gladiatorerna nu om en stund också - en tävling Lovisa skulle klara sig galant i tror jag.
Imorgon kommer Sara och James. Det ska bli kul att se vad de tycker!

Det ska bli spännande att se vad morgondagen ger - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0