Jag fattar

Idag har jag funderat kring reklam och påverkan. Jag är vansinnigt "lättlurad" och vill gärna prova nya saker till städ disk och utseende. Jag går på det mesta där faktiskt. En stor del beror på att jag tycker att det är så kul att städa och fixa och få det där WOW resultatet. Jag är nog den ultimate kunden så. Jag vet att min mamma också gillade nya saker så. Vi brukade skratta åt sådant. Sara är likadan så jag antar att det går i arv. Eller inte. Det är nog mest miljö.

När det gäller utseende är jag galen i reklam för foundation och rynkkrämer. Det är med stor glädje jag köper den typen av produkter och när jag använder dem "känner" jag mig mycket slätare och finare. Det är inte jakten på att se ung ut det är mer glädjen över att bli delaktig i någon sorts trolleri.
Jag vill ha den där känslan. Jag är så lättlurad, jag fattar det. Men det hindrar mig inte från att med nästan frenesi köpa ansiktsmask, peeling och rynkkräm för att sedan avsluta med en utslätande bra foundation.

När jag är klar tittar jag mig i spegeln och resultatet är inte något swisch alls men jag gillar det och det är ju det som är viktigast. Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0