Lite urspårat

Igår när jag åkte hem så bestämde jag mig för att vårrusta lite. Så jag åkte runt och fixade lite sättpotatis, sättlök, krukor och ett par fina blommor att sätta. Det är så kul när våren kommer.

Jag kände mig mycket mer tillfreds med tillvaron efter att jag skrivit mitt förra inlägg så jag var väldigt glad. Det var middagsgäster på väg hem så jag satt och funderade på vad vi skulle äta och bestämde mig i sann våranda för grillning. Det tar nästan en timme att åka hem så jag han fundera massor på mat och kom på en massa goda tillbehör. Det blev som ofta när det är jag lite urspårat...
Det blev grillat kött med lite pommes, hemmagjord tzatziki, hemmagjort vitlöksbröd, egen salsa och eget persiljesmör. Till detta fixade jag en sallad med tomat, sallad, gurka, rödlök och min nya drog: solrosfrö.
Allt blev väldigt gott.

Carro kom och vi åt och jag hade gjort citronvatten till. Inget vin! Vi avslutade med en panacotta med bärsås. Under sen kväll kom Lollo C och Rille och vi drack kaffe alla.
När vi satt i soffan och pratade efter maten tog dagen och all matlagning ut sin rätt och jag: somnade till. Fan vad pinsamt det är! Men men, det är härligt med vänner som accepterar en som man är. Carro frågade lite försiktigt när vi satt där om jag brukar vila middag när jag kommer hem. Jag förstod att hon undrade varför jag somnade till........

Hur som en jättetrevligkväll var det och jag är trött idag fortfarande - vet fan inte vad det beror på. Ska försöka vila lite ikväll och på söndag. Ikväll kommer nog Alexandra en sväng, jag få ha lite low key på matlagningen ikväll tror jag.

Just nu känns det som om jag skulle kunna åka raka vägen hem och kasta mig i soffan och somna in men så lär det inte bli. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0