Tänker man då?

Tiden går så fort - det är väl så när man har kul tror jag. Idag ska jag hämta upp Sara och James på vägen hem och det blir lite middag med dem och sen tänker jag nog tv och vila. Jag jobbar helgen så jag behöver nog ta det lite easy.

Jag tycke reklamen som McDonalsds har just nu är i vad ska jag säga - felriktad eller ja det är fel budskap. Det är ungar som helt okontrollerat lägger morötter bland blommor, sitter inne i soptunnan och dräller mjölk över golvet. Visst, man kan se det som hur otroligt lättsamt och bra det är för barnfamiljer på McDonalds. Men också att det är okej att bete sig illa eller ohyffsat på Donken. Det blir lite fel tycker jag, i min värld vore det bra att höja ribban, för att McDonalds är en restaurang och barn ska veta hur man beter sig på restaurang. Det är desstuom fel för att jag trodde alla fall att McDonalds vänder sig till den breda publiken och då ska alla kunna trivas där. Om ungar far omkring som vilddjur så är det inte så kul om jag som varade förälder till vuxna barn, vill åka och ta en burgare idag efter en lång tung vecka i lugn och ro. Det blir vädligt störande tycker jag. Jag vill ha lugn när jag äter.

Men det viktigaste av allt. Det skickar fel signal till barn och småbarnsföräldrar. Precis som Björnes Magasin - jag är fortfarande, många år efter att jag gjorde upptäckten, irriterad över hur i hela friden ett barnprogram kan ha en huvudrollsinnehavare som ständigt och jämt ljuger, fuskar och beter sig illa???? Hur tänker man då på TV? Det är väl INTE okej att lära barn att ljuga och fuska? 
Alla VET att vi påverkas av det vi ser på TV och då kan man räkna ut att det är fel att okej:a den typen av beteende. 

Nu ska jag säga att reklamen är söt  - låten är skitbra och ungarna lite vilda och busiga som barn ska vara. Killen som gjort en rustning av HappyMeal kartonger är urgullig. Men man leker inte på restaurang. Punkt. Verkligen. Ellerhur?



Kommentarer
mysan

ha en bra kväll sötis :)

2012-03-02 @ 21:09:18
URL: http://myedenvad.blogg.se/
filippa

Jätte fin &bra blogg :)

2012-03-03 @ 09:35:53
URL: http://filippamalberg.blogg.se/
filippa

Jätte fin &bra blogg :)

2012-03-03 @ 09:35:56
URL: http://filippamalberg.blogg.se/
filippa

Jätte fin &bra blogg :)

2012-03-03 @ 09:35:57
URL: http://filippamalberg.blogg.se/
sanna

Hej! allt bra med dej? :)

2012-03-04 @ 17:04:47
URL: http://eseea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0