När solen skiner

Så har det då gått ett tag igen. Det går fort nu - på alla fronter kan man säga. Jobbet flyter på, det är mycket på gång och många roliga besked för framtid i form av nya utmaningar. Vi diskuterar hemma om ännu större utmaningar i form av eventuell satsning framåt yrkesmässigt för L och vi pratar om utmaningar i form av utlandsvistelse. Vi får se vad som blir av vad och inget är hemligt eller konstigt men heller inte bestämt. När det gäller utland så är det jag som via en kollega fått ögon på jobb som kan bli på varma härliga platser eller varma lite farliga platser. EN sak är klar - någon värme besöker jag inte förrän jag fått bukt med mitt inre termostatfel.

I helgen, som var lång blev det fiske och umgänge med kompisar på lördagen var det fira av S - som fyllde 20! Helt otroligt vad tiden går! Syster och systerdotter kom och åt mat. Det var inte helt enkelt för dem att hitta fram men det gjorde de och vi hade trevligt. S var nöjd med dem och sin bror på plats. Hela helgen hade hon sin kompis med sig från skola med tillhörande hund så det var intensiv helg kan jag säga. På kvällen kom kompisar och vi åt smörgåstårta som S insisterat på. Det blev i det stora hela en helg som jag tror passade väldigt väl med de önskemål som varit. På söndagen hjälpte vi grannar med att klyva ved och sen körde vi S, kompis och
 hundar tillbaka till skolan och då var himlen så otroligt vacker.


För övrigt har vi varit ute och gått och hittade en snok utanför huset när vi kom hem, i trädgården hittade jag en Orkidé och det är inte helt vanligt kan jag berätta - men det har vi! :) Sommaren är i antågande och Statoil har skaffat hem kaffe från Starbucks! Underbart kan jag känna. Det enda jag missat ordentligt är att lyssna på nyheter och det ska jag ändra på och uppdatera mig - känner mig helt oinvigd i det som sker i världen.


Nu ska jag åka hem. Det finns så mycket att fixa och upptäcka i trädgården - varje dag är det nya saker, inte så konstigt när man har så stor tomt kanske.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0