Kick ass

Så var snön här, idag när jag åkte till jobbet så tänkte jag: aha! det är därför man har vinterdäck - det är ju så dåliga vintrar att jag inte behövt/orkat bry mig om det där med vinterdäck - men imorgon åker de på.
Jag ska på ett läkarbesök idag, om en stund faktiskt och senare idag har jag ett telefonmöte jag är klart spänd inför. Middag äter jag med dotter i Nyköping och avslutar dagen hemma med finaste.
 
Det är verkligen en otroligt intensiv tillvaro just nu och jag känner att jag skulle så gärna ha time out. Vi är engagerade i mycket just nu, vänner som har det tungt, vänner som vill festa, familjemedlemmar som behöver stöd och hästen och livet och varandra. Det rinner på kan man säga. På jobbet är det galet mycket och aningen oroligt men det klarnar i slutet av veckan tror och hoppas jag.
 
Har precis varit hos läkare och fått nya mediciner och det är en inställelse tid på ca 4-5 veckor så framåt jul lär jag vara tillbaka. Hoppas jag. Tänk om det faktiskt fungerar? Det vore så jävla nice - att få känna sig "normal" igen. Hoppas hoppas!
 
Sitter och läser på Aftonbladets nättidning och blir så himla less. Det är verkligen massor av väldigt tråkiga och nyheter som man borde reagera så himla starkt på för att det är orättvist och fördjävligt. Men som jag så många gånger konstaterat så är det någon allmän apati och redan då man läser det så känner man från den som skrivit att: ja ja - så är det. Jag blir förbannad (mest på mig själv) för att vi inte reagerar över mer och att vi inte agerar mer. Vi är alla (jag själv inkluderad) så jävla upptagna med våra egna liv och hjärtan att det som egentligen rör och berör mycket mer och fler blir en suck och artikel i en tidning men inget mer. Skärpning tänker jag och inser att jag behöver ta tiden i bilen idag att fundera ut hur jag ska ändra mig själv först.
 
För det är ju där förändring sker - med mig själv först. Michael Jacksson gjorde "man in the mirror" och han har rätt. Faktiskt. Jag ska ta en god titt på min bild ikväll.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0