Anders Timell och Gry

Varje morgon lyssnar jag på Äntligen morgon på vägen till jobbet. De har visst vunnit pris igår också - väldigt roligt för dem :)
Jag förstår att det är så att de har en radiostil och ett sätt i radion som är tänkt på ett visst sätt - en jargong som ska vara. Men jag har under en längre tid verkligen lyssnat på dem. Gry är lugn, lite rolig - men sansad och vuxen. Anders är sprallig - kläcker ur sig saker och lite som en busunge. Så långt är det bra.
 
Men jag hör också:
Hur Anders ofta, väldigt ofta hackar på andra, kommer med gliringar kring hur folk ser ut, är eller lever. Anders säger också ofta saker som blir så otroligt fel. Idag sa han något om nyhetsuppläsaren som inte gick in på hur mycket de vunnit sitt pris, det började bra och sen tappar Anders liksom kollen och spårar ur. Han säger att Ola ser ut som en kiwi. Gry kommenterar det och då har Anders redan tappat kollen så då kommer grodan: jag är en mobbare av rang! Varför säger han så? Jävligt onödigt kan tyckas. Gry alla fall går vidare och precis innan låten börjar eller om det är reklam så säger Gry något och då får Anders in att Ola ser ut som en kiwi - igen! Det är så jävla dumt. Häromdagen var det tävling och de pratade med en kille som var målare - Anders frågade om han kunde komma hem till honom och fixa något rum, Killen svarade svävande och då klämmer Anders i med - A men min brorsa är kändis - han kan hjälpa till. Va? Det är lite som "min pappa är polis".......... 
 
Jag fattar inte riktigt - och som jag skrev häromdagen. Media har förändrats. Det är kanon om det är kul och att driva med saker kan man absolut göra. Hemma mer än annars tycker nog jag. Men jag är ute efter att det finns ett visst ansvar, det sätter en viss trend. Att jobba på radio eller skriva för en tidning är också ett ansvar. Man är förebild för många - man tror ju det man läser i tidningen och människor man gillar i ett radioprogram blir lite "idoler". Då är det inte okej att som Anders nu gör - flippar ur - tar på sig en omogen roll och öser ur sig skit. Det är som om han inte kan hejda sig eller har haft en roll där han är lite rolig och det på något sätt har eskalerat och han har ingen koll på att det numer emellanåt är omoget och rent dumt. När han pratar sport så säger han alltid något som är lite fånigt - även här har det spårat ur. Det har verkligen förändrats, inte till det bättre. Jag önskar att de själva satte sig och lyssnade på hur det lät för ett tag sedan, innan Anders blev en media profil - innan lets dance, Ladies night och allt vad det är.
 
Programmet har förändrats och det är inte till det bättre. Jag tycker det är synd för att det påverkar och okejjar så mycket skit. Det är inte bra. Man kan fundera på om det blir något pris nästa år.......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0