Ett litet steg

Våren är på väg, fantastiskt skönt. Köpte kapsongrimma idag och ett bett till Bus, träningen börjar nu. Jag har inte bråttom, jag känner att utvecklingen sker i bra takt.

Hemma är det fullt. Linda är hemma, Lollo och Sara på besök. Det blir middag för många, mycket prat vid maten och allmän samlingspunkt. Det är trevligt. Jag gillar det även om jag ska erkänna att det tar på krafterna att ha ett servicejobb hela dagen med evinnerligt mycket människor omkring och sedan surr på kvällen.

Att jag idag dessutom var osedvanligt effektiv och gjorde massor av jobb och planering gjorde att jag var mentalt rätt slut när jag kom hem. Imorgon blir en jobbmässigt lugnare dag men socialt och servicemässigt slitig. Måste till stallet och fylla på energi.

På fredag ska jag ut på galej med jobbarkompisar. I Stockholm hör och häpna. Det är egentligen så att jag tvekar men har gett mig fan på att gå in för det med liv och lust. Ska unna mig stunden och tänker inte fundera en tanke på något. (så ser min plan ut i teorin, alla vet ju hur det blir) Jag måste ordna någonstans att sova i stan också,,,,

Imorgon ska jag i alla fall få träffa en bebis, en av deltagarna har fått en flicka och jag ska få hälsa på. Kanske får jag lukta och hålla. Jag tror det kommet väcka känslor :) det ska alls fall bli kul. Det är ett jättetrevligt par. Vissa deltagare kommer närmare än andra, i Katrineholmsgrupperna är det väldigt många. Jag är lyckligt lottad som fått lära känna så många fina människor.

Just nu ligger jag och känner mig konstigt varm (missat ett par tabletter, fan vad det straffar sig) tur jag har bubbelvatten.

Läste tidningen för att bli inspirerad, konfunderad eller irriterad men det är krig mord och sådant som bara är sorgligt och så himla vanligt. Inte vill jag blogga om det. Inte idag alla fall.

Det får bli en annan dag, när hjärnan är med på att tänka något klokt. Idag är jag mest suddig och inåtvänd.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0