Påverkan

Det har varit mycket häst, dessutom blev han 2 år idag :). Igår var det fest på kvällen, god mat och trevliga människor. Mycket lyckat.

Idag sov jag ut enligt plan, jag vaknade halv 9 men somnade om. Halv 11 blev det! Sedan har vi monterat en crosstrainer och sedan tränat. Riktigt skön dag i solen

Idag började vi titta på serien Mad Men. Omtalad och hyllad, jag är personligen inte jätteimponerad. Det är kul med hur de inte hade koll förr, men det känns mest som gamla stereotyper radade på varandra. Män som tilltalar kvinnor som om de inte kan eller vet något alls, kvinnor som är våp utan någon annan önskan än att finnas för sin man. Blundar för otrohet, lagar mat och shoppar.

Min tanke är ju att vi blir ju påverkade av allt vi ser och då är det här inte en bra serie, eller är det så att serien är skapad av män som önskar att det vore så här och lite sublimt påverkar oss?? Eller varför skulle serien bli så poppis? Skådespelare som är något mer än mediokra, en dialog som är stel och ett innehåll som är aningen platt.

Jag bara undrar?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0