Smitthärd

Både jag och min sambo har jobb där vi träffar mycket folk. Det genererar en massa baciller. Min stackars sambo råkar ut för den ena förkylningen efter den andra. Medan jag faktiskt i princip aldrig blir sjuk. På sin höjd blir jag lite hostig eller snorig.
Min sambo däremot får feber, frossa och en näsa som är helt ur spår, det blir alvedon, nässpray, isglass och höjda kuddar under huvudet på natten.

Det är faktiskt lite orättvist för jag bara surfar runt och mår hur bra som helst och dessutom är jag fräck nog att lite överlägset poängtera hur sällan jag är sjuk och hur ofta min sambo är det gör ju ingenting gott för familjefriden. Idag slog det mig - jag är nog ett av skälen till de ständiga förkylningarna - jag träffar en massa folk och de baciller jag möter tar jag varsamt emot och bär omkring på och när jag kommer hem så sprider jag alla baciller till alla jag möter. Folk ligger som käglor kring mig och jag insåg då idag att jag är en stor del av det.

På jobbet är många sjuka både personal och deltagare - självklart blir jag utsatt för massa smitta - men jag är som en terrorist och bär det med mig och sprider vidare.

Jag skäms lite och jag sa i helgen att om jag kunde byta ut en av gångerna så skulle jag gärna göra det. För det är lite orättvist, det kan jag hålla med om.


Kommentarer
Malin

Hihi :)

2013-04-02 @ 12:14:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0