Tanketid och tacktal

Idag har jag jobbat i Eskilstuna. Det blev väldigt mycket minnen från min första tid som obehörig lärare. Av miljoner skäl tänker jag inte gå in närmare på det men sant är det att människan består av 70% vatten och resten är inställning.

Imorgon är det Valborg men den riktiga "här är våren nu blir det varmt och skönt" känslan vill inte riktigt få fäste. Får se hur det blir med firande. Klart är att det blir god mat, ledigt och trevligt sällskap.

Min absoluta fundering idag är föräldraskap. På radion i morse pratades det om ansvaret kring mat och kost. Föräldrar måste ta ansvar menade man. Jag håller med: halvfabrikat, sötsaker, taskiga tider och annan skit är inte föräldraskap. En annan tanke som slår mig är föräldrar som motarbetar sitt barn på alla fronter det går är rätt och slätt dum. En obeskrivligt dålig ursäkt till förälder. Det händer, just nu och det händer på fler platser än man tror. Fan må hämta hem de sina!

Ett barn är ett lån, en ynnest och kan man inte förstå det är man mentalt handikappad i min mening. Den gåvan ett barn innebär är något att förvalta, hela livet. När våra barn är på väg att bli vuxna eller blivit det är de fortfarande vårt ansvar, men mest en möjlighet att få fortsätta vara viktiga delar i våra barns liv.

Jag har till min stora förvåning och pirrande glädje fått en massa nya och gamla vänner i mitt liv. Det är dags känns det. Väldigt kul och jag ska vara rädd om det här, jag har på helt eget val haft en paus mest inser jag nu för att lära mig om mig själv och att hitta frid och lugn. Nu är jag här. Nya vänner är jag glad över, vi kommer ha kul. Ni som väntat och varit kvar: Tack.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0