Boktips

Igår började jag på en ny bok. En fruktansvärd historia om trafficing, prostitution och övergrepp. Men också om en kvinna som vill göra skillnad. Ytterligare en bok som berör. Kvinnorna på tionde våningen av Alfredsson. Att läsa och tänka är underbart. Att läsa av någon som tänkt är en upplevelse.

Att tänka när man läst kan göra mycket med en person. Oavsett vad man läst.

Man, ja jag blir tagen av det som sker runt om i världen och jag inser att det finns runt oss även här.

I måndags berättade jag något för en vän. Det var svårt och jag var inte helt smidig men - jag fick det sagt. Jag är glad för det. Det är lättare när man delar något med någon man litar på. Tack för att du är den du är.

Jag har den sista veckan fått ett antal privata mail. De har också fått mig att tänka. Jag är en tänkande person och det här får gå ett varv till. Det drar med sig lite. Ett av dem, imorse gav massa historik och ett under eftermiddagen gav massa känslor. Ett par varv till känner jag nu.

Hörde förresten på radio om Jihde som skaffat frisyr à la Zlatan. Vem fan vill se ut som honom tänkte jag....


Tankar som ostyrigt rör sig om stort och smått



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0